Why are the English so damn polite?


I Yorkshire (där jag befinner mig) kallas alla för 'love'. det nyaste uttrycket jag har lärt mig är 'ta love', som betyder 'thanks love'. Alla här är så artiga, när man handlar något kan konversationen låta något sånt här;

-Hello.
-Hello.
-What do you like?
-A regular latté to go please?
-Thanks, is that all?
-Yes please?
-That will be 1.15 please.
-Thanks, here you go.
-Thanks.
......
-Thank you, see you later.
-Thanks, see you later...

Om du går in i någon så säger båda 'sorry'.

Jag trampade en man på foten igår och han sa 'sorry' till mig!?
Jag höll upp tre dörrar för samma man och han sa 'ta' varje gång, räcker det inte med den första?

Hur som helst så gillar jag engelsmännen, man blir glad av att bli kallad love eller dear varje dag... jag trivs här!

p.s. jag lovar att bilder kommer, ska bara få tummen ur och föra över från kameran till datorn. d.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0